Warszawski rynek nieruchomości na wynajem stale rośnie i nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała się odwrócić. Z drugiej strony coraz większa konkurencja sprawia, że żeby dobrze zarobić na mieszkaniu na wynajem trzeba podejść do tematu profesjonalnie. Mieszkanie jest produktem, który tak jak każdy inny produkt podlega technikom marketingu i sprzedaży.
Myślimy obrazami
Do którego z tych mieszkań wolałbyś się wprowadzić?
Tego:
Czy tego:
Wybrałeś pewnie drugie zdjęcie. Prawda? I tak też wybierze Twój klient – osoba kupująca lub wynajmująca od Ciebie mieszkanie. A jest to samo mieszkanie przed i po metamorfozie.
Home staging
Podstawowa definicja mówi o tym, że home staging to działania przygotowujące nieruchomość do wynajmu lub sprzedaży, mające na celu podniesienie jej wartości i doprowadzenie do transakcji wynajmu lub sprzedaży w krótszym czasie.
Inwestując w nieruchomości na wynajem warto pamiętać, że home staging to nie tylko dbałość o aspekt wizualny naszej oferty. Home staging jest ściśle powiązany z marketingiem nieruchomości – dba o spójność naszych działań i pozycjonowanie oferty do odpowiedniej grupy docelowej.
Idea home stagingu narodziła się w Stanach Zjednoczonych w latach 70-tych i na tamtejszym rynku nieruchomości stanowi obecnie absolutną podstawę działań sprzedażowych. Na polskim rynku jest coraz częściej doceniany przez świadomych inwestorów i firmy z branży. Nadal nie jest jednak normą, co daje przewagę nad tymi, którzy nie wiedzą jak go stosować w praktyce lub nie wykorzystują go wcale.
Wywodząc się z marketingu nieruchomości, home staging jako element większej całości, stanowi wartość dodaną i jest wręcz niezbędny na obecnym coraz bardziej wymagającym rynku.
Nowe zasady gry
Marketing nieruchomości zakłada, że dom czy mieszkanie to taki sam towar jak każdy inny, stosuje więc do jego najmu odpowiednie techniki marketingowe.
Głównym filarem marketingu nieruchomości jest zaufanie. Klienta (Wynajmującego) stawiamy w centrum naszych działań, więc obsługujemy go w sposób w jaki sami chcielibyśmy być obsługiwani. W obecnej cyfrowej rzeczywistości musimy walczyć o Klienta, który codziennie bombardowany jest milionami informacji.
“Wyróżnij się albo zgiń” Jack Trout
Zmiany, jakie dokonały się w trakcie ostatnich dekad wymuszają dostosowanie się do nowych realiów. Współczesny klient porusza się w świecie marek. Dziś nawet państwa traktowane są jak marki i zatrudniają do promocji specjalistów marketingu. W tym kontekście nie dziwi fakt, że nieruchomość to także marka.
Żyjemy inaczej i kupujemy inaczej. Nabywamy marki, a nie określone produkty. Decyzje zakupowe podejmujemy kierując się emocjami, a nie chłodną kalkulacją. Kupując towary poprawiamy swój wizerunek, a wraz z nieruchomością nabywamy określony styl życia.
Rozwój nowych mediów całkowicie zmienił zasady gry, a przede wszystkim sposób poszukiwania informacji. Bodźców jest coraz więcej, więc odczuwamy ciągły problem z koncentracją uwagi. Żyjemy w świecie obrazów, jesteśmy przyzwyczajeni do określonej estetyki. Wszelkie odstępstwa od normy powodują dysonans.
Właśnie w takich warunkach nasza oferta nieruchomości walczy o atencję. Jak dziś przekonać klienta, że możemy dostarczyć mu więcej niż konkurencja – dokładnie to, czego szuka?
Musimy się wyróżnić.
Kupujemy emocjami
Marketing nieruchomości, który korzysta z badań psychologicznych i wiedzy na temat zachowań zakupowych konsumentów, pozwala nam nie tylko wyróżnić się z tysięcy innych ofert, ale też skutecznie zarządzać doświadczeniem klienta. Począwszy od wyszukania przez przyszłego najemcę oferty najmu w Internecie, aż po prezentację idealnie przygotowanej nieruchomości i podpisanie umowy.
Wiedząc, np. że konsumentów przyciąga to co nowe, łatwo dostępne, atrakcyjne i osiągalne, łatwiej zbudować dobrą ofertę nieruchomości, skrojoną na miarę naszego idealnego klienta.
Punktem wyjścia wszystkich naszych działań powinno być właśnie odpowiedzenie sobie na pytanie, kim jest nasz idealny klient? Wiedząc do kogo chcemy skierować ofertę, wiemy też jakiego języka korzyści będziemy używać i jak zaaranżujemy naszą nieruchomość. Bo jak się okazuje, chociaż bardzo chcemy wierzyć, że każda nasza decyzja została podjęta racjonalnie i po przeprowadzeniu chłodnej analizy, badania zachowań konsumpcyjnych wyraźnie wskazują, że jest zupełnie inaczej. Kupujemy emocjami a decydując się na wynajęcie wybranej nieruchomości nabywamy upragniony styl życia.
Home staging w praktyce
Home staging wydobywa i prezentuje pełny potencjał nieruchomości. Jest praktycznym narzędziem marketingu nieruchomości. W ujęciu technicznym obejmuje właściwe określenie klienta docelowego i przygotowanie wnętrza zgodnego z jego oczekiwaniami. Nadanie pomieszczeniom określonych funkcji. Depersonalizację, usunięcie zbędnych przedmiotów i kolorystyczną neutralizację wnętrza. Wykonanie podstawowych napraw lub większego remontu. Projekt wnętrza i aranżację, która pozwoli klientom na wyobrażenie sobie siebie we wnętrzu. Odpowiednie przygotowanie tzw. “sceny” przy wykorzystaniu m.in. odpowiedniego światła, mebli i dodatków, aroma- i audiomarketingu. Wreszcie, wykonanie profesjonalnych zdjęć, które wyróżnią ofertę na tle innych. Jego zwieńczeniem jest prezentacja oferty i podpisanie umowy.
Więcej informacji o home staging na blogu Baransu: https://baransu.pl/pl/o-home-stagging-slow/ .
Nie musisz się na tym znać. Sięgnij po wiedzę specjalistów.
Jeśli chcesz szybko i korzystnie wynająć nieruchomość, najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom. To pomaga zaoszczędzić czas i uniknąć wielu błędów. W Baransu każda realizacja mieszkania na wynajem to połączenie wiedzy specjalistycznej z różnych dziedzin.
Zaczynając od wiedzy z rynku nieruchomości potrzebnej by kupić mieszkanie z potencjałem i za nie nie przepłacić. Kolejna faza to projekt wystroju – stworzenie niebanalnego wnętrzaza rozsądne pieniądze. Następnie kluczową role odgrywa profesjonalna ekipa remontowa i stolarz – korzystanie ze sprawdzonych ekip pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, ale też urzeczywistnić wizję projektanta. W następnym kroku home stager uwydatnia najlepsze aspekty nieruchomości, dzięki dodatkom i odpowiedniej aranżacji, której później profesjonalny fotograf robi przepiękne zdjęcia. Dochodząc do samego wynajmu kluczowa okazuje się wiedza i doświadczenie marketingowca i sprzedawcy. Dobry marketingowiec traktuje home staging jako element większej całości – bada prawdziwe motywy najemcy i oferującego wynajem, tak by stworzyć skuteczniejszą ofertę. Wykorzystuje home staging jako narzędzie budowania wizerunku nieruchomości, oferującej określony styl życia. Ponadto przygotowuje strategię najmu i tworzy plan marketingowy oferty. Staje się agentem nieruchomości – wie jak pracować z ofertą i jak skutecznie ją promować. A w ostatnim etapie prezentuje dom lub mieszkanie, finalizując transakcję.
Właśnie ta wszechstronna wiedza i współpraca osób o różnych profilach jest kluczem do sukcesu. W Baransu łączymy te wszystkie funkcje i koordynujemy pracę różnych specjalistów, tak żeby osiągnąć optymalny efekt przy minimalnym zaangażowaniu Inwestora.
Źródła i przydatne linki:
Łukasz Kruszewski, Marketing nieruchomości. Home branding praktycznie, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016
Daniel Tokarz, Sekrety home stagingu. Czyli jak szybko sprzedać lub wynająć nieruchomość, rozpisani.pl, Warszawa 2016
https://zarzadzaniewynajmem.pl/home-staging
http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22059508,wynajem-mieszkania-w-warszawie.html
- Written by: Marta
- Posted on: 13 listopada 2018
- Tags: home staging, marketing nieruchomości